tisdag 20 maj 2008

Sabla sorkar!!!

Libbstickan på väg till sorkskafferiet!
En av mina små örtagårdar hemmavid! Här växer backtimjan, salvia, dragon mm i sällskap av en humle på stör och en höstrudbeckia (även kallad bondros), allt omgärdat av en isophäck!



Med mod i barm och solsken i blick - anlade jag förra våren den här lilla örtagården - på den mest ogräsbemängda plätten mark som hör till vår gård! Dessutom visste jag att sorkarna gärna höll till i grönsaks -och potatislandet, som ligger alldeles bredvid, ändå ville jag så gärna ha det doftande vackert runt mina pallkragsodlingar - jag tog risken! Det har gått bra ända till förra veckan då min omhuldade libbstickeplanta plötsligt såg hängig ut, tänkte det berodde på flytten några dagar innan och att hon behövde tid på sig att trivas på sin plats. Så var inte fallet - nej fallet var ner i underjorden rakt i gapet på en sork!



1 kommentar:

lena lupin sa...

Det ser för roligt ut fast jag förstår att det är ett h-vete med sork.Om du lägger markduk undet pallkragarna kanske det går bättre. Kan vara värt ett försök.
Lena Lupin